وزیر ارتباطات:

پست از ارکان اساسی توسعه اقتصاد دیجیتال است

پست از ارکان اساسی توسعه اقتصاد دیجیتال است

به گزارش آزینیک، وزیر ارتباطات اظهار داشت: پست امروزه در جایگاه یک توانمندساز و زیر ساخت اساسی در ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط و موتور محرک اقتصاد دیجیتال و نمادی از توسعه و پیشرفت در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه شناخته می شود.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، سیدستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- فرارسیدن ۱۷ مهر روز جهانی پست را به تمامی کارکنان شرکت ملی پست در سراسر کشور تبریک گفت.

وی اظهار داشت: هموطنان گرامی کارکنان خدوم و ساعی شرکت ملی پست و فعالان بخش خصوصی در صنعت پست کشور در آستانه روز جهانی پست که مصادف با یکصد و پنجاهمین سالروز تاسیس اتحادیه پستی جهانی است فرصت را مغتنم دانسته تا این روز را تبریک گفته و از تلاش ها و خدمات بهادار فعالان بخش در امتداد برقراری ارتباطات پویا و گسترش خدمات پستی در کشور تقدیر و تشکر کنم.

هاشمی اضافه کرد: در طول تاریخ پست ابزار ارتباطی کارآمد بین اقوام و ملل بوده و در انتقال فرهنگ دانش و اخبار نقش بی بدیل و به سزایی ایفا کرده است. در عصر حاضر نیز با تغییر سبک زندگی مردم و با وجود پیشرفت های شگرف فناوری اطلاعات و ارتباطات که بر همه ابعاد زندگی سایه افکنده نقش پست به عنوان یکی از قدیمی ترین و پایدارترین ابزارهای ارتباطات فیزیکی بالاتر از پیش نمایان و پابرجا است و این صنعت با انطباق خدمات و خدمات خود با نیازهای بیش از پیش و متنوع جامعه و استفاده از تکنولوژی های جدید به یکی از ارکان اساسی و محورهای توسعه اقتصاد دیجیتال مبدل گردیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پست به عنوان یکی از قدیمی ترین و مردمی ترین نهادهای ارتباطی عاملی زیربنایی در زندگی اجتماعی و اقتصادی بشر بوده و با انطباق پذیری بالا متاثر از تغییرات خواست و نیاز جامعه همیشه نقشی محوری و موثر در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا کرده است به شکلی که امروزه در جایگاه یک توانمندساز و زیر ساخت اساسی در ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط و موتور محرک اقتصاد دیجیتال و نمادی از توسعه و پیشرفت در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه شناخته می شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیت بیش از پیش خدمات پستی در عصر حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی راهبری و توسعه بخش و صنعت پست کشور توسعه زیر ساخت های پستی طراحی و ارائه خدمات نوین و ارتقای کیفیت خدمات را به عنوان یکی از برنامه های با اولویت خود در دولت وفاق ملی پیگیری می کند.

هاشمی همین طور تشریح کرد: ما بر آنیم با تدوین و اجرای برنامه های راهبردی توسعه خدمات پستی افزایش رفاه و روحیه امیدواری در کارکنان پشتیبانی از سرمایه گذاری بخش خصوصی ساماندهی و توسعه همکاریهای متقابل فعالین در این زمینه و تقویت همکاریهای بین المللی به توسعه پایدار اقتصادی کشور کاهش تاثیرات زیست محیطی و افزایش رفاه مردم کمک نماییم همین طور با گسترش خدمات پستی پایدار در نقاط روستایی و غیر برخوردار علاوه بر تسهیل ارتباطات زمینه را برای توسعه کسب و کارهای محلی و ایجاد اشتغال مولد فراهم نماییم.

طبق اعلام شرکت ملی پست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینکه بررسی ظرفیتهای بخش پست با اطمینان نشان میدهد که آینده صنعت پست کشور بسیار روشن و رو به توسعه است، اظهار داشت: بدین جهت با اتکا به توانمندی های داخلی و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و نوآور در استفاده از تکنولوژی های جدید می توانیم خدمات پستی کشور را به سطح استانداردهای جهانی ارتقاء داده و رضایت مندی ذینفعان را حاصل نماییم.

وی اظهار داشت: در آخر ضمن تبریک مجدد روز جهانی پست به همه فعالان این حوزه از کوشش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی همکاران عزیزم در شرکت ملی پست قدردانی کرده و برای شما موفقیت بیش از پیش آرزومندم.




منبع:

1403/07/18
09:23:53
0.0 / 5
104
تگهای خبر: ارتباطات , تكنولوژی , خدمات , دانش بنیان
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
آزینیک