ماینرهای بیت کوین در روسیه زیرزمینی شدند

ماینرهای بیت کوین در روسیه زیرزمینی شدند

آزینیک: ماینرهای بیتکوین در روسیه برای فرار از قانون، به فعالیت زیرزمینی روی آوردند.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، جمهوری داغستان روسیه خواهان اقدامات سخت گیرانه در مقابل استخراج کنندگان رمزارز شد که به قول مقامات محلی، سبب قطعی برق می شوند و برای فرار از قانون، به فعالیت زیرزمینی روی آورده اند.

استخراج کنندگان رمزارز در سالهای اخیر در سراسر دنیا زیر ذره بین رفته اند چونکه برای حل پازل های پیچیده با استفاده از سخت افزارهای تخصصی که ۲۴ ساعت شبانه روز کار می کنند و برق زیادی مصرف می کنند، به قدرت رایانشی نیاز دارند.

پس از آتشسوزی یک ساب استیشن برق در پایتخت که به علت افزایش مصرف برق توسط ماینرهای بیتکوین رخ داد، عبدالمسلم عبدالمسلموف، نخست وزیر داغستان اظهار نمود: مقامات باید توجه بیشتری را به استخراج غیرقانونی رمزارز، معطوف کنند. دارندگان سخت افزار استخراج رمزارز، با روش های جدیدی، قانون را دور می زنند و مزارع استخراج رمزارز غیرقانونی به پا کرده اند.

دولت داغستان فیلمی را منتشر نمود که نشان داده است بازرسان، یک تاسیسات استخراج رمزارز را در یک غار موقت زیرزمینی با ده ها فن برای خنک کردن کامپیوتر ها بازرسی می کنند.

قانون استخراج ارزهای دیجیتال که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شده است، تحت شرایط ویژه ای از اول نوامبر ۲۰۲۴ اجرا می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، رجیستر ویژه ای در وزارت دارایی برای شرکت هایی که در استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می نمایند، نگهداری می شود. اشخاصی که ارزهای دیجیتال استخراج می کنند، باید اطلاعات خاصی را به رگولاتور مالی روسیه عرضه کنند.




منبع:

1403/07/04
09:01:18
0.0 / 5
185
تگهای خبر: دیجیتال , سخت افزار , كامپیوتر
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
آزینیک