مدیرعامل شركت ملی پست خبر داد؛

توزیع روزانه 80 هزار گذرنامه

توزیع روزانه 80 هزار گذرنامه

به گزارش آزینیک، مدیرعامل شرکت ملی پست ضمن اشاره به این که در آستانه پیاده روی اربعین حسینی، با به کارگیری تمامی ظرفیتهای شبکه پستی، روزانه به صورت میانگین ۸۰ هزار گذرنامه در نشانی گیرندگان توزیع می شود، اظهار داشت: متقاضیان می توانند بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دریافت اولین پیامک حاوی بارکدپستی، از راه سامانه رهگیری شرکت ملی پست فرآیند سیر مرسوله خویش را پیگیری کنند.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- ضمن اشاره به این که از آغاز سال جاری تابحال بیشتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار گذرنامه توزیع شده، اظهار داشت: بخش زیادی از این گذرنامه ها، در ارتباط با زائرین اربعین بوده است.

وی ضمن اشاره به تسهیل در مراحل رهگیری و تحویل گذرنامه های سال جاری اضافه کرد: برای اولین بار، روی تمامی پاکت های گذرنامه های زیارتی، شماره تماس گیرنده درج شده تا عملیات تحویل با سرعت بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، دفاتر کشیک عصرگاهی در ۹ ناحیه پستی تهران دایر شده تا هموطنانی که به هر علت مایل به دریافت گذرنامه در نوبت عصر هستند، با همراه داشتن بارکدپستی به دفتر پستی منطقه خود، مراجعه نموده و گذرنامه خویش را تحویل بگیرند.

لیائی ضمن اشاره به پیشینه ستاد اربعین شرکت ملی پست تصریح کرد: از آغاز دولت سیزدهم با ایجاد ستاد اربعین که سال جاری سومین سال فعالیتش است در خدمت زائرین ابا عبدالله هستیم و اولویت سال جاری را توزیع بموقع و سریع گذرنامه ها قرار دادیم.

وی ضمن اشاره به این که خوشبختانه با فرهنگ سازی که صورت گرفت مردم از چند ماه پیش، نسبت به تمدید، تعویض یا درخواست گذرنامه اقدام نموده اند که این مورد سبب شده ترافیک توزیع در این روزهای باقیمانده تا مراسم اربعین، عادی باشد، اضافه کرد: همینطور تعامل سازنده ای که مابین ما و نیروی انتظامی به وجود آمده باعث شده، خدمت رسانی پست در حوزه گذرنامه هر سال باکیفیت مطلوب تری ارائه شود و رسوب و تاخیر به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست مبحث نذر خدمت کارکنان پست را هم خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: در بعضی ایام، همکاران جمعه شب ها به خاطر نذر خدمت به زائرین امام حسین (ع)، خارج از ساعات اداری گذرنامه ها را به دست گیرنده ها می رسانند.

معاون وزیر ارتباطات ایجاد باجه پاسخگویی حضوری به زائرین در چهار راه لشگر (باجه مرکزی) از ساعت ۷ تا ۲۱ و ارسال حداکثری گذرنامه های دریافتی از فراجا به استان ها تا پیش از حرکت خطوط روزانه پستی را از دیگر اقدامات پست به منظور تسریع در فرآیند خدمات رسانی به زائرین حسینی در تحویل گذرنامه ها ذکر کرد.

لیائی با تکیه بر این که تولید بارکد پستی به مفهوم تحویل گذرنامه به ادارات پست نیست، اظهار نمود: متقاضیان می توانند بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دریافت اولین پیامک حاوی بارکدپستی، از راه سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی https: //najatracking.post.ir فرآیند سیر مرسوله خویش را پیگیری کنند.

به گفته وی، رهگیری گذرنامه زیارتی با استفاده از چت بات پست در پیام رسان «بله» هم از چند روز پیش به راه افتاده است و هموطنانی که به این پیام رسان دسترسی دارند به شرط داشتن کدرهگیری می توانند از این طریق هم گذرنامه خویش را پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ضمن اشاره به خدمات این شرکت در کشور عراق اظهار داشت: مبحث دیگر راه اندازی خدمت «زائر پست» است که سال قبل با عنوان «پست یافته»، اجرا شد و سال جاری تغییراتی در آن ایجاد و مقرر شده ۸ ایستگاه با عنوان زائر پست در راه پیاده روی اربعین مستقر شود.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی ضمن اشاره به این که ۲ ایستگاه از این ایستگاه ها در محل کنسولگری نجف و کربلا و ۶ ایستگاه دیگر در راه راهپیمایی اربعین در موکب های اصلی ایرانی است، خاطرنشان کرد: سال قبل این خدمت بوسیله ی یک سامانه نرم افزاری فقط در حد اسناد و مدارک مفقود شده بود، اما سال جاری تلفن همراه و کوله پشتی و افراد گمشده هم به این سامانه اضافه شده است.





منبع:

1403/05/27
10:45:40
0.0 / 5
258
تگهای خبر: ارتباطات , تلفن همراه , خدمات , فناوری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آزینیک