سومین رویداد روز فناوری اطلاعات چگونه پایان یافت؟

سومین رویداد روز فناوری اطلاعات چگونه پایان یافت؟

به گزارش آزینیک، سومین رویداد گرامی داشت روز فناوری اطلاعات در حالی برگزار شد که مسؤلان و فعالان حوزه ارتباطات بر این باور بودند فناوری اطلاعات در دنیا بسیار رشد کرده و در قسمت های مختلف زندگی تأثیر گذاشته است. ازاین رو با نگاهی با آینده باید پذیرفت که فناوری اطلاعات همچنان بعنوان یک نیروی محرکی و تحولی در تمامی عرصه های زندگی از آموزش و بهداشت گرفته تا صنعت و تجارت به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.


به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، هفته دوم مرداد ماه در حوزه ارتباطات با خبر و برگزاری مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات شروع شد. روز فناوری اطلاعات به پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران از جانب شورایعالی انقلاب فرهنگی نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، به دنبال آن تابحال ۲ رویداد گرامیداشت طی دو سال قبل برگزار شده و سال جاری هم سومین دوره این رویداد، در شانزدهم مردادماه ۱۴۰۳ برگزار گردید.
علی حکیم جوادی- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور - در نشست خبری که اوایل هفته گذشته برگزار شد اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات در دنیا بسیار رشد کرده و در قسمت های مختلف زندگی تأثیر گذاشته است و بر مبنای یک شعار، هر روز روز فناوری اطلاعات است. روز فناوری اطلاعات روز همه است و همه جای دنیا می گویند کسانی که در این حوزه کار می کنند باید تجلیل شود.
او همینطور در مراسم سومین گرامیداشت روز فناوری اطلاعات که سه شنبه برگزار شد تاکید کرد در این روز بزرگ ضروری است به یادآوریم که پیشرفت های فناوری اطلاعات تنها با همکاری و تلاش جمعی ممکن شده است. هر موفقیتی که امروز در این عرصه مشاهده می نماییم نتیجه تلاش و زحمات بی وقفه پژوهش گران و مهندسان و متخصصان دلسوزی است که با اشتیاق به پیشرفت این حوزه کمک کردند. ازاین رو با نگاهی با آینده باید بپذیریم که فناوری اطلاعات همچنان بعنوان یک نیروی محرکی و تحولی در تمامی عرصه های زندگی از آموزش و بهداشت گرفته تا صنعت و تجارت به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. ما باید با دیدی با باز و نگاهی نو به چالش ها و فرصت های پیش رو خود بنگریم و با به کارگیری تکنولوژی های جدید به تحقق اهداف و آرمان های انسانی و اجتماعی بپردازیم.

سیاست کلّی نظام، توسعه اقتصاد دیجیتال است

در ادامه این مراسم سید محمدامین آقامیری- رئیس مرکز ملی فضای مجازی- هم اظهار نمود سیاست کلی نظام، توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه می باشد و در این حوزه، وظیفه بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی است.
به قول وی شورایعالی فضای مجازی، برای تسهیم درآمد محتوا و خدماتی که در بستر فضای مجازی تولید می شود، مصوبه ای دارد که فرآیند ابلاغ آن در حال انجام می باشد و بعد از ابلاغ، توسعه دهندگان خدمات و محتوا می توانند از هزینه ای که کاربر برای دریافت خدمات و محتوای آنها پرداخت می کند منفعت ببرند. این اقدام اقتصاد جدیدی را شکل می دهد که بعضی از فعالیتهایی که امروز ریسک بالایی دارند را اقتصادی و کم ریسک می کند.
از دیگر خبرهایی که در این هفته منتشر گردید میتوان به عرضه بسته اینترنت مجانی به خبرنگاران اشاره نمود. ابتدای هفته دو اپراتور تلفن همراه اواسط هفته در اطلاعیه اعلام نمودند بسته ۲۰۰ گیگابایتی یک ساله برای خبرنگاران هم فعال گشته است.

تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۵۰ میلیون رسید

از طرفی برپایه آمار اعلام شده از جانب سازمان فناوری اطلاعات ایران، از جمعیت ۶۱ میلیون نفری کاربران بالای ۱۸ سال که مشمول استفاده از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند، ۵۰ میلیون نفر، معادل ۸۲ درصد، به این سامانه متصل شده اند.
مجید فولادیان- مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی- در این حوزه توضیح داد: همچون سامانه های پرکاربردی که بیشترین کاربرد را برای کاربران در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داشته است به ترتیب پیشخوان وزارت آموزش و پرورش، پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی، پنجره واحد سازمان تأمین اجتماعی، درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد و دارایی و سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.
از دیگر خبرهایی که در این هفته منتشر گردید میتوان به صدور ۱۵۴ مجوز برای شرکتهای متقاضی فعالیت در صنعت افتا اشاره نمود. تعداد ۱۳۳ پروانه فعالیت برای شرکتهای متقاضی در حوزه های چهارگانه خدمات افتایی(عملیاتی، مدیریتی، فنی و آموزشی) بوده و همینطور ۲۱ گواهی ارزیابی امنیتی در حوزه محصولات فتا برای متقاضیان صادر گردیده است. با اتخاذ تدابیر جدید مرکز مدیریت راهبردی افتا، روند صدور مجوز در چهار ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد سه و نیم برابری همراه بوده است.
مرکز مدیریت راهبردی افتا همینطور با ۱۵۹ درخواست دریافت مجوز به علت عدم احراز صلاحیت فنی و ۱۰ درخواست دیگر به علت عدم احراز صلاحیت اعتباری، موافقت نکرده است.

تولید بارکد به مفهوم تحویل گذرنامه به پست نیست

با نزدیک شدن به پایان هفته معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست اعلام نمود که تولید بارکد به مفهوم تحویل گذرنامه به پست نیست. محمداحمدی-معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- ضمن اشاره به این که در فرآیند درخواست گذرنامه، متقاضی ابتدا برای ثبت نام به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ رجوع می کند، اضافه کرد: بعد از آن، تاییدیه درخواست و استعلامات مربوطه توسط اداره گذرنامه صورت می گیرد، نکته مهم در این مرحله اینست که مدت زمان تایید استعلامات برای همه متقاضیان یکسان نیست. بنابراین در بعضی موارد گذرنامه با تاخیر تحویل شرکت ملی پست می شود.
به قول وی در بیشتر مواقع، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از ارسال پیامک اولیه (تولید بارکد پستی) پاکت های حاوی گذرنامه تحویل شرکت ملی می شود و پست هم طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت، توزیع پاکت را انجام می دهد. این زمان هم تابع آدرس گیرنده در شهر های بزرگ یا شهرستان های دورتر است.


1403/05/20
10:01:42
0.0 / 5
273
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , ارتباطات , الكترونیك
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
آزینیک