آمادگی ژاپن برای بسط همکاری در حوزه هوشمندسازی پست

آمادگی ژاپن برای بسط همکاری در حوزه هوشمندسازی پست

به گزارش آزینیک، وزیر مشاور در امور خارجی و نماینده ویژه نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: ایرانیان اولین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه گذاری کردند بنابراین آماده ایم تا با انتقال تجربه و توسعه تجهیزات و امکانات، پست ایران را در راه هوشمندسازی یاری رسانیم.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، در دنیای امروز هوشمندسازی اهمیت بسیاری دارد و تقریباً تمام مدیران بدنبال ترویج آن در جامعه هدف خود هستند. بررسی ها حاکی از آنست که افزایش هزینه نیروی کار، بازدهی پایین و احتمال بروز خطاهای انسانی جبران ناپذیر از مشکلاتی هستند که با بکارگیری سیستم های هوشمند حل می شوند؛ بدین سبب بهبود کارایی و راندمان، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش امنیت، کاهش میزان خطرات و شناساسی مواردی که موجب اتلاف انرژی میشود تعدادی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی است.
از آنجائیکه این روند چند سالی است در کشورهای دیگر شروع شده و سرعت یافته است، یکی از مهم ترین اقدامات ایران در چند سال اخیر را می توان پیشبرد دولت هوشمند و هوشمندسازی دولت دانست. شرکت ملی پست یکی از سازمان هایی است که در سه سال قبل تلاش بسیاری برای تحقق این امر مهم انجام داد.
بطور مثال از اواخر سال قبل باجه های سیار قبول مرسولات پستی در چند شهر شروع به کار کرد و در امتداد هوشمندسازی پست، چندین خط جدید تجزیه هوشمند مرسولات پستی با کمک شرکت های دانش بنیان افتتاح شد تا سرعت و دقت ارسال مرسولات افزایش یابد؛ البته برای نخستین بار به جمع معدودکشورهای سازنده ربات های هوشمند تجزیه گر پستی پیوستیم.
در این جهت باتوجه به اهمیت این مساله بتازگی تسوگه یوشیفومی به همراه سفیر ژاپن در ایران و تیم وزارت خارجه این کشور از واحدهای عملیاتی، تجهیزات و نحوه ی اجرای فرایندهای پستی در مرکز تجزیه و مبادلات بازدید کرد.
وی ضمن اشاره به فرهنگ غنی ایران و خاستگاه اصلی پست در جهان، اضافه کرد: ایرانیان اولین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه گذاری کردند.
یوشیفومی مشترکات فرهنگی و روابط خوب دو کشور ژاپن و ایران را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: آماده ایم تا با انتقال تجربه و توسعه تجهیزات و امکانات، پست ایران را در راه هوشمندسازی یاری رسانیم.
طبق اعلام شرکت ملی پست، مهدی مقصودی-مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل- که به عنوان نماینده شرکت ملی پست، وزیر مشاور در امور خارجی ژاپن را در این بازدید همراهی می کرد، به تشریح وضعیت پست ایران پرداخت و اظهار داشت: افزایش ترافیک مرسولات پستی در زمان همه گیری ویروس کرونا سبب شد هوشمندسازی فرایندها خصوصاً پردازش مرسولات با همکاری شرکت های دانش بنیان و نوآور، با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی اشاره کرد: شرکت ملی پست آماده است تا در امتداد توسعه تعامل بین دو کشور، تمبر مشترک ایران و ژاپن را چاپ و منتشر کند.




منبع:

1403/05/13
10:27:07
0.0 / 5
406
تگهای خبر: ارتباطات , امنیت , انرژی , دانش بنیان
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آزینیک