تایم سروری که زمان را با دقت بالا و بدون هرگونه اختلاف همگام سازی می کند

تایم سروری که زمان را با دقت بالا و بدون هرگونه اختلاف همگام سازی می کند

به گزارش آزینیک، یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید و طراحی تایم سروری با مزیت های مختلف نسبت به نمونه های مشابه خارجی شد.


به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، رؤیا گازری، کارشناس بازاریابی و فروش این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در مورد نحوه عملکرد تایم سرورها اظهار داشت: تایم سرور یک سرور محلی است که اطلاعات زمان را از یک منبع زمانی معتبر مانند ساعت GPS دریافت کرده و این اطلاعات را با دقت بالا و بروزرسانی مداوم با استفاده از شبکه محلی یا سیگنال خروجی به دستگاههای متصل توزیع می نماید.
وی افزود: تایم سرور با استفاده از پروتکل هایی نظیر NTP (Network Time Protocol) و PTP (Precision Time Protocol) عمل می کند تا زمان را با دقت بسیار بالا و بدون هرگونه اختلاف قابل توجهی همگام سازی کند.
گازری، همینطور بر مزیت های استفاده از این تایم سرور متمرکز شد و اظهار داشت: «دقت زمانی» به معنای اطمینان از این که تمامی دستگاه ها و سیستم های متصل به یک منبع زمانی واحد و دقیق هماهنگ هستند. «پایداری زمانی» یعنی پیشگیری از اختلالات زمانیکه می تواند به علت ناهماهنگی در زمان دستگاه ها و شبکه ها به وجود آید و در نهایت «امنیت زمانی» به معنای حفاظت از سیستم های حساس به زمان در مقابل حملات سایبری و تقلب های زمانی همچون این مزیت ها است.
وی در مورد خصوصیت های تایم سرور و امکاناتی که عرضه می دهد، اضافه کرد: پشتیبانی از منظومه های GPS، GLONASS، GALILEO و Beidou، صفحه نمایش رنگی ۴.۷ اینچی، زمان UTC با دقت ۲۰ نانوثانیه، پروتکل PTP با دقت همگام سازی کمتر از ۱۰۰ نانوثانیه و پروتکل NTP با دقت همگام سازی ۱ تا ۱۰ میکروثانیه، پشتیبانی از اتصال کوتاه آنتن، مدار باز، تداخل سیگنال، تشخیص سیگنال های جعلی و سرویس گیرنده زمان ضد PING و پشتیبانی از امکان ارتقای firmware از راه دور از دیگر خصوصیت ها و امکاناتی است که این محصول عرضه می کند.
کارشناس بازاریابی و فروش این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه تایم سرور در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این محصول در صنعت مخابرات برای هماهنگ سازی دقیق زمان در شبکه های مخابراتی و پیشگیری از اختلالات زمانی، در حوزه های مالی و بانکی برای ثبت دقیق تراکنش ها و اطمینان از صحت زمان تراکنش ها، در قسمت های نظامی برای هماهنگ سازی زمانی دقیق در عملیات های نظامی و سیستم های دفاعی، در حمل و نقل برای هماهنگ سازی زمان در سیستم های حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی و در نهایت در حوزه انرژی و برق برای هماهنگ سازی زمان در شبکه های توزیع برق و سیستم های تولید انرژی کاربرد دارد.
وی در مورد مزیت این تایم سرورها نسبت به محصولات خارجی، تصریح کرد: پشتیبانی محلی و خدمات بعد از فروش قوی، امکان دسترسی به خدمات بعد از فروش و پشتیبانی فنی محلی که می تواند مشکلات را سریع تر و با هزینه کمتر حل کند، همچنین، امنیت پیشرفته به معنای امکانات امنیتی مختلف برای محافظت از سیستم ها در مقابل تقلب های زمانی و حملات سایبری، قابلیت اطمینان بالا با استفاده از خصوصیت های پشتیبانی چند ماشینی و انتخاب خودکار NTP برتر، تایم سرور ایرانی را از نمونه های مشابه خارجی متمایز کرده است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این محصول در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ معرفی شده است.



1403/04/12
19:08:14
0.0 / 5
1099
تگهای خبر: الكامپ , امنیت , امنیتی , انرژی
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
آزینیک