یك مقام مسئول در معاونت علمی مطرح كرد؛
رقابت کارآفرینان برای جذب سرمایه در برنامه کارمانی
به گزارش آزینیک، مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی اظهار داشت: برنامه کارمانی علاوه بر جنبه آموزشی، فرصتی واقعی برای تأمین مالی طرح های منتخب کارآفرینان را فراهم می آورد.
به گزارش آزینیک به نقل از مهر، عبدالمجید مرشدی، مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در یادداشتی اظهار داشت: در دنیای پر رقابت کسب وکارها، جلب نظر سرمایه گذاران و تأمین مالی یکی از مهم ترین چالش هایی است که کارآفرینان با آن روبرو هستند. تجربه نشان داده است که عرضه مناسب طرح می تواند نقشی اساسی در جلب نظر سرمایه گذاران و موفقیت در تأمین مالی ایفا کند. این مساله به خوبی در دومین قسمت از برنامه کارمانی به تصویر کشیده شده است. برنامه کارمانی با پرداختن به این مساله مهم و عرضه ی آموزش های کاربردی در حوزه ی عرضه ی طرح، به نمونه ای آموزنده برای کارآفرینان و صاحبان کسب وکارها تبدیل گشته است.
در این برنامه، شاهد رقابت طرح های مختلف با یکدیگر برای جذب سرمایه بوسیله ابزار تأمین مالی جمعی هستیم. نکته ی قابل توجه اینجاست که فارغ از محتوای طرح که باید اقتصادی و منطقی باشد، نحوه ی عرضه ی آن از جانب کارآفرینان، تأثیر به سزایی در نظر داوران و تمایل سرمایه گذاران دارد. در کارمانی، صاحبان کسب وکارها در مقابل گروهی از داوران متخصص قرار می گیرند و طرح های خویش را برای جلب نظر آنها عرضه می دهند. داوران این برنامه که خود همچون کارآفرینان، سرمایه گذاران و اساتید برجسته در عرصه اقتصاد، مدیریت، کارآفرینی و... هستند، نکات مفیدی را در حوزه ی عرضه ی مناسب طرح به اشتراک می گذارند و بارها بر اهمیت عرضه ی مناسب تاکید می کنند. آنها معتقدند که تسلط بر فن بیان و انتقال درست محتوا یکی از رمزهای موفقیت در این رقابت است.
یکی از مهم ترین نکاتی که در این برنامه بر آن تاکید می شود، اهمیت اعتماد به نفس و کنترل استرس در حین عرضه است. صاحب طرح باید به طرح خود و قابلیت هایش اشراف کامل داشته باشد و این اعتماد به نفس را در عرضه ی خود به وضوح نشان دهد. یکی از نکات کلیدی که در این برنامه به آن پرداخته می شود، کنترل استرس در حین عرضه است. کارآفرینان باید بتوانند بر اضطراب خود غلبه کرده و با اعتماد به نفس کامل، ایده ی خویش را به مخاطب منتقل کنند. تمرکز بر روی نکات کلیدی طرح و آمادگی برای پاسخگویی به سوالات داوران از دیگر نکات مهمی هستند که در این برنامه به آنها اشاره می شود.
همان طور که در برنامه کارمانی مشاهده شد، طرحی که حتی از ایده ای عالی و آمار و ارقام فوق العاده ای برخوردار باشد، اگر به درستی عرضه نشود، نمی تواند به درستی و در لحظه نظر داوران را جلب نماید و در جذب سرمایه با چالش مواجه خواهد شد.
در کنار این موارد، ساختار برنامه و عرضه ی توضیحات دقیق توسط داوران در مورد نقاط قوت و ضعف هر ارائه، به مخاطبان و شرکت کنندگان کمک می نماید تا درک عمیق تری از نحوه ی عرضه ی موفق یک طرح کسب وکار به دست آورند.
علاوه بر جنبه ی آموزشی، این برنامه فرصتی واقعی برای تأمین مالی طرح های منتخب را هم فراهم می آورد. کارمانی با همکاری سکوی تأمین مالی کارن کراد، بستری را برای تأمین مالی طرح های منتخب فراهم می آورد.
با توجه به اهمیت فراوان عرضه ی مناسب طرح در موفقیت کسب وکارها، پیشنهاد می شود که تمامی کارآفرینان و صاحبان طرح ها برای تقویت مهارت های عرضه ی خود آموزش ببینند و از منابع آموزشی موجود دراین زمینه بهره گیرند. برنامه کارمانی می تواند منبع آموزشی ارزشمندی برای این افراد باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده برنامه کارمانی می توانید به وب سایت کارمانی به آدرس www.kaarmoney.com مراجعه کنید.
به گزارش آزینیک به نقل از مهر، برنامه «کارمانی» به همت سکوی تأمین مالی جمعی «کارن کراد» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و یک بانک خصوصی تولید شده است. این برنامه بستری برای جلب سرمایه های کوچک در راه رونق تولید و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان است. سقف تأمین مالی جمعی برای هر طرح، ۲۵ میلیارد تومان است. هدف از این برنامه ترویج سرمایه گذاری جمعی، رونق کسب وکار و معرفی ابزار تأمین مالی جمعی به عنوان یک ابزار نوین به سرمایه پذیران و سرمایه گذاران است.
منبع: آزینیك
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب