چگونه در اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

چگونه در اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

آزینیک: اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده اید که پلت فرم درستی برای شماست، لازم است درباره ی راه های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، محتوای برخوردار از حمایت اسپانسر، یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد اینفلوئنسرهای کوچکتر در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها می توانند به دیده شدن محصولات و خدمات یک برند توسط افراد بیشتر کمک کنند و برندها لزوما بدنبال اینفلوئنسرهایی با میلیونها دنبال کننده نیستند. برندهایی که بودجه کمی دارند، ممکنست ترجیح دهند با اینفلوئنسرهای کوچکتری که تعامل قوی و هزینه کمتری دارند، همکاری کنند.

اکثر این قراردادها، قابل مذاکره هستند و می توانند از یک پست تک تا مجموعه ای از پست ها، استوری ها یا ریلزهایی که پیشنهادات برند را برجسته می کنند، باشند. تولیدکنندگان محتوا در مقابل، محصولات یا خدمات رایگان، هدایا، معرفی شدن بدنبال کنندگان برند، یا پول نقد (یا تلفیقی از آنها) را دریافت می کنند.

بر اساس گزارش تایم، اینفلوئنسرها بطور کلی برمبنای تعداد دنبال کنندگانشان، دسته بندی می شوند.

طبق بررسی اسپاتیفای، پنج سطح به همراه پتانسیل درآمد معمولی در هر پست، بدین سان است:

نانو: هزار تا ۱۰ هزار دنبال کننده (۱۰ دلار تا ۱۰۰ دلار برای هر پست)

میکرو: ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار دنبال کننده (۱۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار برای هر پست)

سطح میانی: ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال کننده (۵۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار برای هر پست)

ماکرو: ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دنبال کننده (۵ هزار دلار تا ۱۰ هزار دلار برای هر پست)

مگا: بیش از یک میلیون دنبال کننده (۱۰ هزار دلار تا بیش از یک میلیون دلار برای هر پست)

هر چه تولیدکننده محتوا، دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند و تعامل بیشتری با آنها داشته باشد، برندهای بیشتری برای محتوای اسپانسری، پول پرداخت خواهند کرد. اگر پایگاه مخاطبان تولیدکننده محتوا به حد کافی بزرگ باشد، برندها ممکنست با آنها تماس گرفته و به آنها پیشنهاد شراکت دهند. به عبارت دیگر، تولیدکنندگان محتوا می توانند به بازار تولیدکننده محتوا اینستاگرام ملحق شوند یا یا برندهایی ارتباط برقرار کنند که می توانند بطور واقعی آنها را تبلیغ کنید و متناسب با جایگاه آنها هستند. یا می توانند از یک پلت فرم بازاریابی اینفلوئنسر برای یافتن فرصت ها و ارتباط با شرکا بهره گیرند.

تبلیغ شرکت های وابسته

شرکت های وابسته از فروش ناشی از تگ های محصول استفاده شده در پست ها، استوری ها و ریلزها، کمیسیون دریافت می کنند. بنابراین، بجای دریافت پول برای تبلیغ و شناساندن برند، زمانی که دنبال کنندگان یک تولیدکننده محتوا، روی پیوندهای قابل پیگیری کلیک می کنند یا از کدهای تبلیغاتی برای خرید محصولات و خدماتی که تبلیغ می کنید استفاده می نمایند، درآمد کسب می کند و در مقابل، برند به تولیدکننده محتوا، کمیسیون اندکی به شکل درصد یا نرخ ثابت به ازای هر فروش می پردازد.

برندها ممکنست مستقیما با تولیدکننده محتوا تماس بگیرند تا علاقه او را برای تبدیل شدن به یک عضو وابسته، ارزیابی کنند. از طرف دیگر، می توانند با یکی از خیلی از بازرگانانی که برنامه های وابسته را تبلیغ می کنند یا بازارهای جستجوی آنلاین برای یافتن فرصت ها، تماس بگیرند. البته، اینفلوئنسرهای بزرگ، بیشترین درآمد را به عنوان وابسته دارند. با این وجود، اینفلوئنسرهای کوچکتر با دنبال کنندگان وفادار، می توانند بوسیله این برنامه های مبتنی بر کمیسیون، از بازدهی متوسطی برخوردار شوند.

فعال کردن بج یا نشان

اگر حداقل ۱۰ هزار دنبال کننده و یک حساب تجاری یا تولیدکننده محتوا دارید، می توانید با بج های اینستاگرام درآمد کسب کنید. بج ها بدنبال کنندگان، اجازه می دهند در طول ویدیو های زنده، قدردانی و حمایت خودرا از تولیدکننده محتوا نشان دهند (می توانید آنها را به عنوان انعام در نظر بگیرید).

هنگامی که بج ها را بوسیله پروفایل اینستاگرام خود فعال می کنید، بطور خودکار در زمان ویدیو های زنده شما، در دسترس خواهند بود. وقتی مخاطبان شما بج را می خرند، قلب ها را در کنار نام کاربری آنها می بینید.

طبق اعلام اینستاگرام، سازندگان ۱۰۰ درصد درآمد را از بج های خریداری شده در طول یک ویدئوی زنده منهای مالیات های قابل اعمال، هزینه ها و ۳۰ درصد سهم گوگل و اپل برای خریدهای درون برنامه ای، دریافت می کنند.

کالای خودرا بفروشید

اگر محصولات یا کالایی برای فروش دارید، می توانید یک فروشگاه اینستاگرام باز کنید و آغاز به کسب درآمد کنید. هنگامی که فروشگاهی را باز کردید (برای انجام این کار به یک حساب تجاری یا سازنده نیاز دارید)، خریداران می توانند کاتالوگ شما را مرور کنند، نرخها را بررسی نمایند، درباره ی محصولات، اطلاعات کسب کنند و مستقیما در اینستاگرام یا با کلیک کردن بر روی وب سایت شما خرید انجام دهند.

برای تبلیغ فروشگاه خود، می توانید محصولات خودرا در ریلزها برچسب گذاری کنید، استیکرهای خرید را به استوری های خود اضافه کنید و با اجازه دادن به سایر تولیدکنندگان محتوا که محصولات شما را برچسب گذاری کنند، از مخاطبان جدید استفاده کنید.

فعال کردن تبلیغات در ریلزها

پس از پایان دادن به برنامه جایزه Reels Play اینستاگرام در اوایل امسال، شرکت متا اعلام نمود که درحال توسعه «تبلیغات در ریلزها» است که یک برنامه کسب درآمد مبتنی بر عملکرد در اینستاگرام و فیسبوک است. طبق اعلام متا، با یک مدل مبتنی بر عملکرد، تولیدکنندگان محتوا می توانند بر محتوایی تمرکز کنند که برای مخاطبانشان معنادار است و به رشد آنها کمک می نماید. تبلیغات کنندگان برای دسترسی به افراد بیشتر، به موجودی تبلیغات بیشتری دسترسی پیدا می کنند و افراد با تبلیغات مرتبط تر، تجربه ی مشاهده ی ثابت تری را دریافت می کنند.

چقدر می توانید در اینستاگرام درآمد کسب کنید؟

پتانسیل درآمد اینستاگرام شما به چهار عامل اصلی بستگی دارد:

تعداد دنبال کننده ها: هرچه تعداد دنبال کننده های بیشتری داشته باشید، پتانسیل درآمد شما بیشتر است. با این وجود، برندها همین طور می خواهند نرخ تعامل خوبی را ببینند. طبق بررسی شرکت فناوری بازاریابی هایپ آدیتور، اینفلوئنسرهایی با ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دنبال کننده، بطور متوسط ۱۴۲۰ دلار در ماه درآمد دارند، در صورتیکه افرادی که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند، حدود ۱۵ هزار و ۳۵۶ دلار درآمد دارند.

نرخ تعامل: تعامل، نحوه تعامل افراد با محتوای شما بوسیله پسند، نظرات، اشتراک گذاری و ذخیره ها را اندازه گیری می کند. اگر مخاطبان کمی داشته باشید اما تعامل بسیار خوبی داشته باشید، می توانید درآمد بیشتری نسبت به زمانی که مخاطبان انبوهی بدون تعامل دارید، داشته باشید.

حوزه فعالیت: طبق اعلام شرکت سِل فای، ۱۱ حوزه سودآور در اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ به ترتیب نزولی، سفر، زیبایی، مد، سلامت و تناسب اندام، سبک زندگی، فرزندپروری، تجارت، موسیقی، عکاسی، غذا و حیوانات هستند. هدف قرار دادن یکی از این حوزه ها، می تواند ایجاد مخاطبین بیشتر و ایجاد پست های حمایت شده را آسان تر کند.

شهرت شما: تعداد زیاد دنبال کنندگان در اینستاگرام، مطمئنا به افزایش پتانسیل درآمد شما کمک می نماید. با این وجود، خیلی از برندها با ورزشکاران مشهور، دانشمندان و سایر متخصصان موضوع کار می کنند تا از شهرت خود بدون در نظر گرفتن تعداد دنبال کنندگان آنلاین شان، بهره گیرند.





منبع:

1403/01/08
13:10:25
0.0 / 5
329
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اینستاگرام , تجاری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آزینیک