ارتباط با ایلان ماسک از بزرگترین تهدیدهای کسب وکار شد

ارتباط با ایلان ماسک از بزرگترین تهدیدهای کسب وکار شد

آزینیک: بر اساس نظرسنجی از بالاتر از 100 رهبر برتر جهانی درباره ی بزرگترین تهدیدها برای شهرت شرکتها در سال 2025، استفاده ناصحیح از هوش مصنوعی و ارتباط با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، می تواند هزینه سنگینی برای کسب وکارها در سرتاسر جهان داشته باشد.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، «شاخص ریسک شهرت» جدید که به سفارش شرکت روابط عمومی «اتاق موقعیت جهان»، با بهره گیری از داده های کارشناسان بحران و تحلیل و بررسی «شورای مشورتی ریسک جهانی» تهیه شده است، نشان میدهد شرکتها در کوشش برای درنوردیدن مسیر شهرت در یک محیط تجاری بسیار نامطمئن مانند چشم انداز ژئوپلیتیکی فعلی، باید مراقب باشند که با ایلان ماسک مرتبط نباشند یا مورد انتقاد او قرار نگیرند، برای اینکه این مورد، جزء ریسک های اصلی برای شهرت آنهاست.

آنچه که اعضاء این شورا به عنوان بزرگترین تهدیدهای نوظهور برای شهرت یک شرکت پیش بینی می کنند، در لیستی از ۱۰ ریسک بزرگ گنجانده شده است و یک «شاخص ریسک شهرت» سه ماهه به وجود می آورد که به افزایش توانایی مدیران برای ردیابی و تحلیل و بررسی تهدیدهای نوظهور کمک می نماید.

اگر یک شرکت، حتی به صورت ضعیف، به استفاده از هوش مصنوعی به روشی مضر یا فریبنده، همچون ایجاد دیپ فیک (جعل عمیق)، مرتبط شود، شهرت شرکت به شدت تهدید می شود. این عمل اغلب با انتشار اطلاعات ناصحیح و دستکاری افکار عمومی هم راه است. یکی از اعضاء شورا که نامش فاش نشده است، اظهار داشت: هوش مصنوعی، اگر در شرکتها درک یا مدیریت نشود، می تواند اثر کاهشی باورنکردنی داشته باشد که ممکنست جبران پذیر نباشد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا که چند سالی است به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شده است، بنظر می رسد دیگر چندان فرد مقبولی نیست. برمبنای شاخص ریسک، ارتباط با او، به احتمال زیاد موجب زیرذره بین رفتن دقیق یک برند می شود.

ماسک که شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرد و سپس نام آنرا به «ایکس» تغییر داد، از نظر بسیاری، چهره ای بحث برانگیز است؛ خصوصاً از زمانی که در طول مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، با او همسو شد و بعدا برای هدایت وزارت کارایی ترامپ برگزیده شد.

او همین طور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ پوشش خبری بسیار منفی در سرتاسر جهان داشت. هم اکنون، نزدیک به ۳۰ درصد از کارشناسان شورای عالی، رتبه بالاترین ریسک را مرتبط بودن با ایلان ماسک یا انتقاد علنی ماسک از یک شرکت، ارزیابی کردند. این رتبه، ارتباط با ایلان ماسک را در دومین رتبه لیست بزرگترین تهدیدها قرار داد.

بر اساس گزارش یورونیوز، عقب نشینی از تعهدات برای تنوع، ارزش ویژه و شمول، سومین ریسک بزرگ برای برندها بود. سایر ریسکها شامل غیررقابت پذیری و اتهامات انحصارطلبی، ادعاهای افترا، نقض قرارداد، نقض کپی رایت، سوت زنی، تبانی قیمت و متهم شدن به نقش داشتن در بحران افیونی هستند.





منبع:

1404/01/29
11:15:37
0.0 / 5
20
تگهای خبر: تجاری , شبكه اجتماعی , هاست , هوش مصنوعی
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لینک دوستان آزینیك
آزینیک