ضرر فروشندگان اماراتی از احتکار آیفون ۱۶

ضرر فروشندگان اماراتی از احتکار آیفون ۱۶

آزینیک: عرضه نسل جدید آیفون، موجی از هیجان را در بین فروشندگان و خریداران در امارات عربی متحده برانگیخت که امیدوار بودند از تازه ترین مدل این گوشی سود کسب کنند اما برخی فروشندگان با ضررهای مالی هنگفتی به میزان حداکثر 200 هزار درهم مواجه گشتند.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، هر سال، عرضه یک مدل جدید آیفون، به فرصتی برای خیلی از ساکنان امارات تبدیل می شود که با فروش مجدد دستگاهها با قیمتی بالاتر، درآمد سریعی کسب کنند. تازه ترین عرضه آیفون ۱۶ در ۲۰ سپتامبر هم از این قاعده مستثنی نبود، برای اینکه خریدارانی که دستگاه را از قبل بصورت آنلاین رزرو کرده بودند، به فروشگاه های اپل هجوم بردند تا گوشیهای خودرا تحویل بگیرند و بفروشند.

اولین خریداران خوش شانس، گوشیهای خودرا به فروشندگان مشتاق فروختند و قیمت آنرا به میزان ۲۵۰۰ درهم در روز نخست عرضه، بالا بردند. فروشندگان به امید استفاده از این فرصت، اهتمام کردند گوشیها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. آنها انتظار داشتند که گوشی اپل را ۳۰۰۰ درهم گران تر بفروشند که به مفهوم حاشیه سود حدود ۵۰۰ درهم در فروش هر گوشی بود.

با این حال، امسال اتفاق غیرمنتظره ای افتاد؛ خیلی از فروشندگان مجدد که آیفون را از افرادی خریده بودند که این گوشی را بوسیله پیش سفارش تهیه کرده بودند، بعد از عرضه بالای این گوشی در بازار و کاهش قابل توجه نرخها ظرف مدت چند روز، در وضعیت سختی گرفتار شدند.

جی ای که فروشنده محصولات الکترونیکی در دوبی است، به خلیج تایمز اظهار داشت: او و تیمش، خودرا برای کسب سود بالا از آیفون ۱۶ آماده کرده بودند. آنها حدود ۸۰ گوشی را در روز اول از افرادی که گوشی را با پیش سفارش تهیه کرده بودند، خریداری کردند و در فروشگاه های ابوظبی و دوبی، برای هر مدل آیفون ۱۶ پرو مکس، ۲۰۰۰ درهم قیمت بالاتری پرداخت کردند. تصور آنها این بود که این استراتژی نتیجه می دهد. اما با پر شدن بازار از این گوشی، کسی برای خرید به آنها مراجعه نکرد.

بر اساس گزارش خلیج تایمز، جی ای با انباری از آیفون های فروش نرفته و بازار اشباع شده مواجه گردید و الان، حدود ۲۰۰ هزار درهم ضرر کرده است. این شرکت نتوانست از این گوشیها سودی کند و با قیمت اضافی که برای خرید آنها پرداخت کرده، نا ممکن است بتواند آنها را با سود بفروشد.




منبع:

1403/07/10
13:56:28
0.0 / 5
140
تگهای خبر: آنلاین , آیفون , اپل , الكترونیك
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آزینیک